Tanzania, Zanzibar, Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilke Arts - WaarBenJij.nu Tanzania, Zanzibar, Kenia - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilke Arts - WaarBenJij.nu

Tanzania, Zanzibar, Kenia

Blijf op de hoogte en volg Wilke

28 December 2012 | Kenia, Nairobi

Hallo allemaal!

Het werd hoog tijd voor een verhaaltje over onze rondreis. Dus lees, geniet en ben jaloers!

- Arusha
Onze rondreis begon in de bus naar Nairobi. Vanuit Nairobi zouden we meteen de bus pakken naar Arusha. Dit is een grote stad in Tanzania. De reis kon natuurlijk niet zonder troubles verlopen, want deze 3 meiden dachten een visum geregeld te hebben voor Tanzania én Kenia… NOT! Na een hoop gepraat, geregel en geouwehoer was het nog steeds niet gelukt. Zelfs niet nadat we wat dollars onder het loket door geschoven hadden (corruptie is hier toch de normaalste zaak van de wereld). Er zat niets anders op dan in Arusha een nieuw visum aan te vragen en opnieuw 50 dollar te betalen..balen!
In Arusha aangekomen bleek dat onze hostel eigenaar een look-a-like Lenny Kravitz is. Lees: tattoos, piercings, dreadlocks, muzikant en bajesklant. Ja jullie lezen dit goed. Wat hij heeft gedaan? I have nooooo idea. Vast iets met drugs. Hij hield namelijk wel van een ‘jointje’. Achja… Het was een coole gast die ons overal gratis naartoe reed. Mij hoor je niet klagen heurrr!
In Arusha hebben we een tweedaagse safari gedaan. De eerste dag zijn we naar ‘Lake Manyara’ gegaan. Hier hebben we weer veel dieren in het wild gezien, maar dit was niet veel anders dan ‘Nairobi National Parc’. De tweede dag hebben wij de ‘NgoroNgoro’ bezocht. Dit is een ontzettend grote krater waarin allerlei wilde dieren samen leven. Dat was ontzettend bijzonder om te zien. De krater is machtig groot en als je naar links kijkt zie je leeuwen jagen en als je naar rechts kijkt zie je een ontzettend groot meer met flamingo’s. Het mag ook wel wat kosten… maar dat geheel terzijde.

- Moshi
Vanuit Arusha zijn we met de bus naar Moshi gegaan. Hier hebben we op een stuk van de 'Kilimanjaro' geslapen met uitzicht op de top van de berg. Dit is de grootste berg van Afrika. We hebben daar geslapen in een ontzettend gezellige lodge. Aangekomen bij ons verblijf bleken onze tentjes veel kleiner te zijn dan vermeld was. We hadden wel de badkamer van een lodge ter beschikking gekregen. Na veel gepraat (inclusief ‘puppy-ogen’ en geslijm) is het gelukt om ook te mogen slapen in deze lodge voor dezelfde prijs als de tent. YEAH BUDDY!
Als je geluk hebt kun je de Kilimanjaro op 3 tijdstippen zien. Wij hebben het geluk gehad dat we hem in de ochtend en in de middag hebben kunnen zien. Wat een prachtig uitzicht hadden we vanaf onze lodge. De Kilimanjaro is een prachtige berg met een laag sneeuw op de top. We konden natuurlijk niet vertrekken zonder een hiking te doen. Ik moet zeggen dat dit best vermoeiend was, maar ook ontzettend gaaf.

- Dar es Salaam
In Dar es Salaam (hoofdstad van Tanzania) zijn we naar het hostel gegaan dat Willeke voor ons geregeld had. Dit is een vriendinnetje van Anouk die samen met ons naar Zanzibar zou gaan. Ontzettend leuk om haar weer te zien! Na wat gewinkeld te hebben en met een pond naar een eilandje te zijn geweest, was het EINDELIJK tijd voor onze vlucht naar Zanzibar! Nouja vlucht .. het was maar een kwartiertje.

- Zanzibar
Op Zanzibar aangekomen, gingen we regelrecht naar het ‘Paradise Beach Resort’. Hier hadden we een ontzettend mooie, grote en luxe kamer. We hadden all-inclusive geboekt, dus we kregen 3 keer per dag heerlijk eten. (Ik zeg er maar niet bij dat de cocktails om 10 uur ’s ochtends ook best goed smaakten).
De volgende dag arriveerden twee jongens van onze minor ook bij het resort. Die avond zijn we samen met hen naar een beach party geweest bij ‘Kendwa Rocks’. Dit is een ontzettend mooi strand! Maar daar kwamen we pas achter toen we het de volgende dag in daglicht zagen. We hadden 2 scootertjes gehuurd en zijn helemaal naar het noorden gereden. Dit was ontzettend gaaf om te doen! In het noorden zijn de mooiste parelwitte stranden met azuurblauw water te vinden. Het leek alsof ik naar een plaatje uit een tijdschrift aan het kijken was, zo prachtig! :)
De volgende ochtend zijn we naar ‘Stonetown’ geweest. Dit is het centrum van Zanzibar. Hier hebben we een bootje gepakt naar ‘Prison Island’ waar landschildpadden leven. De oudste was ongeveer 157 jaar. Nu weet ik zeker dat ik écht een schildpad wil!
Op kerstavond zijn we naar ‘Rock Restaurant’ geweest. Dit is een restaurant dat is gevestigd op de top 3 mooiste locaties van de wereld. Een restaurant op een rots in de zee, WOW! Ik mocht genieten van een seafood platter. Ik kreeg kreeft, langoustine, gamba en filet voorgeschoteld. Gelukkig hadden we Tim (kok) bij die me uit kon leggen hoe ik in GODSNAAM die beesten van hun schaal moest ontdoen. Ik heb nog nooit zo heerlijk verse vis gegeten.
2e kerstdag hebben we met wilde dolfijnen gezwommen. Dit was zo gaaf!!!!! Met een lokale visser zijn we de zee op gegaan op zoek naar dolfijnen. Wanneer we ze zagen, sprongen we met onze snorkel-outfit het water in. Als een gek zwommen we met de dolfijnen mee onder water. Het is heel bijzonder om groepen van 30 wilde dolfijnen rondom en onder je te zien zwemmen. Nu zijn jullie echt jaloers he?!

- Mombasa
De 27e hebben we het vliegtuig naar Mombasa genomen. Dit is een grote stad in Kenia. Aangekomen in het hostel gingen m’n nek haren spontaan overeind staan. Een piepkleine kamer delen met 8 vreemden, geen kluis voor onze bagage en een douche vol met haren (ieuw!) Die avond hebben we godzijdank 3 jongens leren kennen die ons heel hard uitlachten. ‘Wat moeten jullie in godsnaam in zo’n hostel doen?!’ Dat vroeg ik me dus ook af. Uiteindelijk hebben zij een Beach House voor ons geregeld met een dikke vette korting natuurlijk. Wat waren wij blij dat wij uit dat ‘hol’ weg konden! In het Beach House hebben we gelukkig een schone kamer voor ons alleen inclusief badkamer, een balkon met uitzicht op de zee én een zwembad. Ik ben die mannen eeuwig dankbaar! 3 januari gaan we nog een paar daagjes in Nairobi vertoeven. En dan zit 9 januari onze trip er alweer op.

Ik ga nu nog ontzettend genieten van de laatste 2 weken Kenia.

Heel veel liefs!
Wilke

• 28 December 2012 - 23:01

Oom Bert:

Ha die Wilke.

Nou, dat waren weer prachtige belevenissen!
    Wat leuk, die cupcakes en brief van jou met Kerstmis!
    Vanavond zakte ik door het bovenste plateau van een huishoudtrap. Ik stond recht overeind in de trap geklemd. Morgen koop ik een nieuwe. Ik wil maar zeggen:
    1. Het is goed afgelopen.
    2. Morgen ga ik verder met bladeren uit de dakgoot halen.
    3. Ge makt 't meej, ok as ge thuis bleft!

Groetjes en gauw tot ziens,

Ome Bert

• 29 December 2012 - 12:21

Maria:

Hallo Wilke,

We lezen met veel plezier je verhalen.
    Je maakt wat mee. Ben inderdaad jaloers.
    Geniet nog van de laatste weken, dan weer terug naar het natte Nederland.

Groeten Tiny en Maria

• 29 December 2012 - 12:23

Rieky:

Wilke ik ben niet jalours maar geloof graag dat het voor jouw echt genieten is .
    weer een prachtig verhaal.
    Ik kan alleen maar zeggen , ga zo maar lekker door en ik zie je na 9 januari wel weer.

Groetjes Rieky

• 31 December 2012 - 11:43

Reggie:

nice nice nice!!! wat een vette activiteiten zeg! Geniet er nog lekker van wil en tot gauw! xxxx

• 06 Januari 2013 - 16:44

Robin:

Hee Wilke,

Je komt al bijna terug, jammer dat we niet meer kunnen genieten van je mooie verhalen!
    Dit klinkt allemaal echt super, fijn dat je zo aan het genieten bent.

Tot gauw en alvast een goede reis terug.
    xx