I am in Africaaaaaaaaa!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilke Arts - WaarBenJij.nu I am in Africaaaaaaaaa!! - Reisverslag uit Nairobi, Kenia van Wilke Arts - WaarBenJij.nu

I am in Africaaaaaaaaa!!

Blijf op de hoogte en volg Wilke

07 Oktober 2012 | Kenia, Nairobi

Haaaa white peeps!!

Na een zeer voorspoedige vlucht werden we in Nairobi opgehaald door de privé-chauf van de paters. We zijn hartelijk ontvangen en er werd dan ook meteen van alles voor ons geregeld. Lees: eten, drinken, sim-kaart, busticket, slaapkamer incl. badkamertje en WI-FI. Ik zeg: ‘Dat hebben we goed voor elkaaaar!’
Na de eerste nacht heerlijk geslapen te hebben, zijn we Nairobi ingegaan met onze privé-chauf Martin. Ik denk dat ik spontaan Sars heb opgelopen daar. Wat een uitlaatgassen en stofwolken! Na zowat heel Nairobi gezien te hebben , incl. de honderden parlementsgebouwen en zwaar bewaakte winkelcentra, hebben we een krokodillenreservaat bezocht. Het leukst daarvan was dat we met Toontje de schildpad mochten knuffelen. Ik kan wel zeggen dat ik een liefde voor schildpadden heb ontwikkeld.
Op zondag zijn we om 6:15 opgehaald om naar het National Parc van Nairobi te gaan. In eerste instantie had ik hier niet veel van verwacht. Maar dit tripje was zeker de moeite waard (zie de foto’s op m’n facebook, jullie zijn jaloers hè?!)
Na veel zebra’s, leeuwen, antilopen, gazelle's, giraffen, neushoorns en struisvogels van héél dichtbij gezien te hebben, zijn we naar het Elephant Orphanage gegaan. Hier worden baby olifantjes opgevangen die ziek of wees zijn. Dit was errruggg schattig, vooral toen ze gevoed werden!
We hebben de dag afgesloten met een bezoek aan de Kibera Slums. Dit is één van de grootste sloppenwijken van Afrika. Één vierde van de bevolking van Nairobi woont daar! Ons chauffie had gezegd dat we beter geen foto’s konden maken, omdat wij gezien worden als ‘de blanken’ die profiteren van hun armoede door foto’s te maken en vervolgens te verkopen. Wij konden ook zeker niet zonder begeleiding de sloppen in. Ik moet zeggen dat het erg indrukwekkend was. Een open riool, overal afval op de grond, triest kijkende mensen en erg veel armoede natuurlijk. We hadden een meneer bij die zelf ook in de sloppen woont en ons alles kon vertellen over het dagelijks leven in de sloppenwijken. De kinderen op straat wezen ons na en riepen : ‘Mzungu’s, mzungu’s!’ Dit betekent: ‘Blanken!’ Daarnaast vroegen veel kindjes: ‘How are you?’ Ze waren allemaal te schattig. Ik had er dan ook bijna 4 in m’n rugzak gestopt. Al met al een indrukwekkend en leerzaam bezoekje.
Morgenvroeg gaan we met de bus naar Kisumu toe. De stad waar we 9 weken zullen verblijven tijdens onze stage periode. Ik zal Jullie snel updaten over hoe het daar is!

Kwaheri!

Liefs Wilke

  • 07 Oktober 2012 - 22:09

    G To The IO:

    Klinkt niceee Wilke! :) Super mooie foto's ook. Keep us updated! Xx

  • 07 Oktober 2012 - 22:22

    Sjee:

    Hey Willumpke,

    Leuk om weer wat 'verre verhalen' van mensen van dichtbij te lezen! Heel veel plezier daar en ik blijf je volgen! Oja over de foto's op FB.. Ja ik ben Jaloers!!!!

    Xxx Sanjee

  • 08 Oktober 2012 - 00:13

    :

    Naisssss willieeeeee!!!!!! xxxxxxxxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 00:13

    :

    Naisssss willieeeeee!!!!!! xxxxxxxxxxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 10:23

    Charlotte:

    Hay lieverd! Klinkt echt gaaf en de foto's zijn super mooi :) Geniet ervan en hou ons op de hoogte! Hele dikke kus!

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:35

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:36

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:36

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:36

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:36

    Iris:

    Leuk verhaal wilke!! en die fotos natuurlijk ook super, geniet maar lekker en ik wach tweer op je volgende verhaaltje:) dikke kus

  • 08 Oktober 2012 - 15:37

    Iris:

    haha oeps er ging iets mis, sorry voor de spam

  • 08 Oktober 2012 - 15:59

    Emma:

    Willieee:)
    Leuk om te lezen je berichtje! En inderdaad; jaloeeeeeeers als ik naar je foto's kijk!
    Geniet ervan meis. xxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 15:59

    Emma:

    Willieee:)
    Leuk om te lezen je berichtje! En inderdaad; jaloeeeeeeers als ik naar je foto's kijk!
    Geniet ervan meis. xxxxx

  • 08 Oktober 2012 - 15:59

    Emma:

    Willieee:)
    Leuk om te lezen je berichtje! En inderdaad; jaloeeeeeeers als ik naar je foto's kijk!
    Geniet ervan meis. xxxxx

  • 09 Oktober 2012 - 10:57

    Robin:

    Wilke,

    Super om te lezen!! Geweldig, wat zul je daar een mooie tijd gaan hebben.
    En voor mij mag je best een kindje meenemen in je rugzak hoor;)

    Have fun!

    xxx

  • 09 Oktober 2012 - 23:04

    Kim:

    Willll, wat leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt daar!
    Ben erg benieuwd naar je volgende verhalen! Man en jaloerrrrs op je piccss!
    Geniet ervannnn! xxxxx

  • 10 Oktober 2012 - 10:27

    Jolanda Van Der Linden :

    Hè wilke wat en mooi verhaal succes met je stage blijf je volgen Gr. Jolanda x

  • 10 Oktober 2012 - 14:02

    Maria:

    Hoi Wilke,

    Het begin is gemaakt. Helaas heb ik geen facebook(komt nog wel) dus geen foto's.
    Maar je reisverslag is al een mooi begin.
    Nu op naar je stageplek. Heel veel succes ermee.
    Benieuwd hoe dat bevalt.

    Groeten vanuit Mariaheide.

  • 10 Oktober 2012 - 20:32

    Mascha:

    Hoi Wilke, heel veel succes en een goede rondreis. Mooie foto's op je facebook gezien. Veel plezier nog.
    Groetjes Mascha en de mannen


    oja.. en oom Bert die staat hier naast mij mee te kijken die gaat thuis iets typen naar jou zegt ie. whahahaha


    doei doei

  • 10 Oktober 2012 - 23:41

    Bert:

    Hoi hoi hoi Willke in Afrikaaaaaaaaa!
    Toi toi toi van ome Bert in Brabantiaaaaaaaaa!
    Veel succes met je stage en veel plezier toegewenst!

    Groetjes van ome Bert.

  • 12 Oktober 2012 - 17:29

    Christien Van Rooij:

    Hallo Wilke,
    Wat een leuk verhaal!! Jullie zijn wel heel goed ontvangen daar. We hebben de foto's op facebook niet gezien, maar aan bovenstaande reacties kunnen wij wel merken dat ze heel mooi zijn.
    Wij wensen je heel veel plezier en natuurlijk ook veel succes met je stage.
    Maaaaaaaaaaaaaar, geniet vooral van dit prachtige land en de zwarte kiendjes!!
    Groetjes van de van Rooijkes.

  • 12 Oktober 2012 - 17:29

    Christien Van Rooij:

    Hallo Wilke,
    Wat een leuk verhaal!! Jullie zijn wel heel goed ontvangen daar. We hebben de foto's op facebook niet gezien, maar aan bovenstaande reacties kunnen wij wel merken dat ze heel mooi zijn.
    Wij wensen je heel veel plezier en natuurlijk ook veel succes met je stage.
    Maaaaaaaaaaaaaar, geniet vooral van dit prachtige land en de zwarte kiendjes!!
    Groetjes van de van Rooijkes.

  • 14 Oktober 2012 - 10:57

    Riet Daverveld:

    Hoi Wilke,

    Alweer een een weekje in Afrika, goed begonnen en al veel gezien, super!
    De foto's op Facebook zijn super mooi en er zullen er zeker nog vele en mooie volgen, denk ik, hoop ik!

    Geniet ervan Wilke en succes met je stage.

    Groetjes Ad en Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Wilke

Actief sinds 01 Okt. 2012
Verslag gelezen: 492
Totaal aantal bezoekers 6999

Voorgaande reizen:

05 Oktober 2012 - 09 Januari 2013

Keniaaaa!

Landen bezocht: